Breaking

18 February 2018

Blog Inspirasi Pendidik


https://www.scotjobsnet.co.uk/blog/blog/a-career-as-a-teacher-in-scotland

1. Pendidik2u : www.pendidik2u.my
Nombor 1 bukan bermaksud blog ini di tempat pertama, memandangkan admin yang tulis jadi admin letak di senarai atas sekali, haha. Pendidik2u boleh dikatakan blog yang mempunyai pengaruhnya tersendiri dalam arena pendidikan, ia juga mempunyai lebih 100K likes di Facebook Fan Page nya. Jadi jangan lupa untuk like PENDIDIK2U.

2. Cikgu Share : www.cikgushare.com
Blog ini juga merupakan blog pendidikan yang menarik dan berinformasi. Banyak maklumat terutamanya dalam bidang perguruan seperti dasar, pekeliling dan isu semasa. Boleh dijadikan tempat rujukan anda.

3. Cikgu Hailmi : www.cikguhailmi.com
Blog Cikgu Hailmi sememangnya blog yang terkenal, terutamanya dikalangan guru sains, banyak perkongsian maklumat serta artikalnya yang menarik untuk dibaca. Blog yang patut dijadikan sebagai blog contoh.

4. Sistem Guru Online:
Blog Sistem Guru Online atau SGM merupakan blog pendidikan yang juga banyak berkongsi bahan-bahan pendidikan, isu pendidikan dan sebagainya. Anda boleh layarinya untuk dapatkan pelbagai jenis bahan-bahan pendidikan.

5. Raihan Jalaludin:
Blog yang sangat aktif berkongsi bahan-bahan pendidikan terutamanya bahan pdp dan latihan-latihan.

6. Mohamad Syahmi Harun www.mohamadsyahmiharun.blogspot.my
Blog ini merupakan blog yang terkenal bagi kumpulan guru jqaf, GBA dan GPI. Sebut sahaja kat mana ya nak cari soalan Bahasa Arab, RPT dan sebagainya blog ini akan disyorkan. Blog Ustaz Syahmi ini sebenarnya sudah lama wujud, kalau nak cari bahan Bahan Bahasa Arab dan Pendidikan Islam bolehlah ke sini.

7. Cikgu IK : www.cikguik.com
Blog cikguik atau Cikgu Ihzam Khairi sememangnya terkenal dengan pelbagai tips dan tutorial dalam bidang IT. Andan boleh layarinya untuk lihat sendiri penulisan Cikgu Ihzam Khairi ni.

8. Cikgu Grafik : www.cikgugrafik.com
Blog Cikgu Grafik ini memang menarik sekali, banyak bahan grafik yang cantik dan kemas dikongsikan, ada yang percuma ada juga yang premium. Kalau nak dapatkan pelbagai design buku program, cover fail, bolehlah ke blog ini atau ke Facebook Page nya.

9. Cikgu Ayu : www.cikguayu.my
Tidak sah jika admin tidak masukkan Blog Cikgu Ayu. Cikgu Ayu merupakan Pemenang Pertandingan Educational Blogging yang dianjurkan oleh UPSI pada tahun 2013. Beliau juga banyak share pelbagai bahan pendidikan, keceriaan kelas, dokumen dan sebagainya. Boleh ke FB Page Cikgu Ayu untuk melihatnya.

10. KSSR.ORG : www.kssr.org
Himpunan RPT dan DSKP KSSR
11. English Vibes : englishvibes.blogspot.my
Bahan PdP Bahasa Inggeris Sekolah Menengah

12. Akhbar Pendidikan:
Himpunan keratan Akhbar Pendidikan New Sabah Times

13. Cikgu Narzuki: http://cgnarzuki.com
Blog yang sangat bermanfaat, terutamanya untuk Prinsip Perakaunan SPM

14. Rohaizan Othman:
Blog Rohaizan Othman banyak berkongsi maklumat dan bahan pdpc, Vle-Frog dan sebagainya. Sesuai untuk semua guru, terutamanya Guru Pendidikan Islam.